Deweloper odpowiedzialny za The Ascent, Neon Giant, zapewnił fanów na Twitterze, że wkrótce pojawi się poprawka, która rozwiąże problemy występujące w wersji PC Game Pass. Gra została wydana bez funkcji ray-tracingu i DLSS (obie pojawiły się pierwszego dnia na Steamie), a niektórzy użytkownicy zgłosili nawet, że czasy ładowania na platformie są zbyt długie.
W odpowiedzi na obawy fanów Neon Giant powiedział: „Pracujemy nad doprowadzeniem wersji do porządku. Czasy łasowania są jednak dla mnie nowością, dzięki za zwrócenie mojej uwagi!"
Pomimo tych problemów technicznych, na szczęście wydaje się, że gra spotkała się z dość pozytywnym przyjęciem ze strony fanów i krytyków zarówno na PC, jak i konsolach Xbox. Gra obecnie utrzymuje się na poziomie średniej 74/100 w wersji na PC na Metacriticu. Na Xboksie Series ma nieco niższy wynik, bo 65. Osobiście oceniliśmy ją na 8/10 i opisaliśmy jako „ambitne cyberpunkowe doświadczenie, które wyróżnia się swoim tętniącym życiem i zatłoczonym światem."
Dzięki, PC Gamer.