Polski
Gamereactor
wiadomości

Rozpoczęto badania, które sprawdzą, jak gry odnoszą się do umiejętności czytania i pisania

National Literacy Trust, Penguin Random House Children's i UKIE badają, w jaki sposób gry mogą pomóc w czytaniu i pisaniu.

HQ

The National Literacy Trust, Penguin Random House Children's i UK Interactive Entertainment (UKIE) ujawnili, że współpracują nad badaniami związku między grami wideo a umiejętnościami czytania i pisania u dzieci w wieku szkolnym. Uczniowie szkół średnich w Wielkiej Brytanii będą badani przez najbliższe miesiące, aby ustalić, w jaki sposób gry wpływają na ich umiejętności.

Za przygotowanie pytań odpowiada National Literacy Trust, choć firma otrzymuje również porady od przedstawicieli branży. Wyniki zostaną opublikowane wiosną przyszłego roku. Gdy to się stanie, mają być wykorzystane przy tworzeniu gier, by wirtualna rozrywka wspierała naukę czytania i pisania, a także by chętniej zbierano pieniądze na ten obszar badań.

W rzeczywistości National Literacy Trust przeprowadziło już inną ankietę wskazującą, że gry i treści wokół nich, takie jak posty na forum, stanowią dużą część nawyków czytania za pośrednictwem ekranów. W ankiecie przeprowadzonej wśród ponad 2000 młodych ludzi w wieku od 11 do 16 lat stwierdzono, że 73% gra w gry regularnie, a 63,3% woli grać, niż czytać książki, ponieważ są one zawarte w fabułach gier.

Jonathan Douglas, dyrektor naczelny National Literacy Trust, powiedział: "Dawanie dzieciom i młodzieży możliwości czytania tekstów odzwierciedlających ich zainteresowania może zwiększyć ich zaangażowanie i osiągnięcia - niezależnie od tego, czy interesują się tańcem, sportem czy grami wideo. Gry wideo są częścią codziennego życia wielu osób, a nasze wstępne badania pokazują, że zapewniają młodym ludziom ekscytujące możliwości uczestniczenia w danej historii i szerszego czytania. Pragniemy dalej badać związek między grami wideo a umiejętnością czytania i pisania i kontynuować nasze partnerstwo z Ukie i Penguin Random House Children's".

Rozpoczęto badania, które sprawdzą, jak gry odnoszą się do umiejętności czytania i pisania


Wczytywanie następnej zawartości