Polski
Gamereactor
artykuły
World of Warcraft: Shadowlands

Co dalej z World of Warcraft po premierze Shadowlands?

Rozmawiamy z Blizzardem o patchu 9.5 i nowszych, nawiązując do szerszej współpracy między Przymierzem a Hordą.

HQ
HQ

Eternity's End, czyli łatka 9.2, oznacza zakończenie sagi Shadowlands, w której gracze i główni bohaterowie staną twarzą w twarz z potężnym Strażnikiem. Zapytaliśmy Blizzarda o wielką dyskusję w tej chwili - opcję Hordy i Przymierza do wspólnego najazdu. Po raz pierwszy w długiej historii gry obie frakcje będą mogły faktycznie grać razem.

We wspólnym wywiadzie z kilkoma innymi europejskimi mediami poprosiliśmy zarówno głównego projektanta Morgana Daya, jak i głównego projektanta narracji Steve'a Danusera o wyjaśnienie, jak ta nowa współpraca będzie działać.

Steve Danuser: „Zdolność graczy Hordy i Przymierza do wspólnego grania w zawartość instancyjną pojawi się w aktualizacji 9.5, tej po Eternity's End. Wojna, która miała miejsce w Battle for Azeroth, pod koniec której Horda i Przymierze podpisały rozejm. W tej chwili są trochę w stanie odprężenia, jeśli wolisz. Nie chodzi o to, że zostali sojusznikami, ale zgodzili się, że ta wojna jest zła dla całego Azeroth".

To jest reklama:

„Rywalizacja nie zniknęła, a jeśli jesteś graczem Przymierza, nadal nie jesteś mile widziany w Orgrimmarze i vice versa. W sensie fabularnym nadal są sobą zmęczeni, ale jak wielokrotnie widzieliśmy w World of Warcraft i różnych rozszerzeniach, wiele razy Horda i Przymierze musiały odłożyć swoje różnice, aby połączyć siły przeciwko większemu zagrożeniu, a w Shadowlands robią to, aby stawić czoła Strażnikowi.</ em>

Morgan Day: <em>„Istnieje prawdziwy nacisk na część tożsamości Hordy i Przymierza, w zakresie tego, jak rozwiązują problemy, jakie są ich filozofie, i wciąż jest to coś, o czym rozmawiamy i czego pragniemy, aby iść naprzód w nienaruszonym stanie. Jest to również oparte na opiniach, które słyszeliśmy wiele razy, takich jak 'hej, mam kumpla w Przymierzu, dlaczego nie mogę z nim grać?'. Cóż, jest cała ta historia, a my chcemy pozostać jej wierni".

„Ale uważamy, że jest to okazja, aby zrobić mały krok naprzód, ponieważ dotyczy to tylko gry instancyjnej i pomoże rozwiązać niektóre prawdziwe problemy, z którymi utożsamiali się nasi gracze. Może jesteś graczem Przymierza, który uwielbia robić Mythic+, i taki gracz może mieć trudności ze znalezieniem podobnie myślących graczy do zabawy. Uważaliśmy, że jest to okazja, zarówno w zakresie budowania świata, jak i fabuły, i czuliśmy, że rozwiązało to pewne problemy. Zobaczymy, dokąd może nas zaprowadzić nasz następny krok".

World of Warcraft: Shadowlands
To jest reklama:

Biorąc pod uwagę, że jest to „krok naprzód", zastanawialiśmy się, czy kolejne kroki mogą na przykład pozwolić graczowi Hordy na pokojowe wejście do Stormwind... coś, co zaledwie kilka tygodni temu brzmiało jak bluźnierstwo (i nadal tak jest).

Morgan Day: „Nie chciałbym zamykać przed tym drzwi, a takie rzeczy prowadzą do takich pytań. Jaki jest potencjalny następny krok? Jak to będzie wyglądać za pięć lat czy za dziesięć lat? Jest też kilka wspaniałych możliwości, które zobaczymy w aktualizacji Eternity's End, z kilkoma postaciami Hordy i Przymierza współpracującymi ze sobą, i są to chwile, które nasi gracze zawsze uwielbiają widzieć i w których mogą brać udział".

Steve Danuser: „Gdybyśmy mieli kiedykolwiek zobaczyć postęp w tym kierunku, musielibyśmy przezwyciężyć wiele historii. Na przykład nocne elfy mają bardzo nierozwiązane uczucia wobec Hordy i to nie jest coś, co po prostu zatrzyma się z dnia na dzień. Przed nami długa droga, zanim nawiąże się prawdziwa więź między tymi upartymi frakcjami".

Shadowlands to ósmy dodatek do World of Warcraft, a wiele się działo w uniwersum Warcrafta, nie tylko od premiery MMORPG w 2004 roku, ale także w grach strategicznych, które pojawiły się wcześniej, nie wspominając o książkach i komiksach. Mając już tak wiele do zrobienia, zastanawialiśmy się, czy trudno jest wymyślić nowe historie do opowiedzenia w uniwersum Warcrafta.

Steve Danuser: „Cóż, to wcale nie jest trudne. Warcraft jest tak bogatym wszechświatem postaci, miejsc i pomysłów do odkrycia, że ​​nie jest to kwestią tego, co będzie dalej, ale które pomysły wybrać. Cały zespół jest pełen energii dzięki temu, co nas czeka, a wszyscy jesteśmy gawędziarzami, artystami, inżynierami i projektantami systemów. Pomysłów i inspiracji po prostu nie brakuje".

World of Warcraft: ShadowlandsWorld of Warcraft: Shadowlands

Gdy Shadowlands zbliżało się do końca, zastanawialiśmy się, jakie są odczucia Blizzarda w stosunku do dodatku, jego rozwoju i tego, jak to wszystko poszło, ale musieliśmy też zapytać, czy otrzymamy wskazówkę, co będzie dalej.

Steve Danuser: <em> „Kiedy wyruszyliśmy wiele lat temu, aby opowiedzieć tę historię Shadowlands, wiedzieliśmy, że budujemy ten dramat w trzech aktach i wiedzieliśmy, że po drodze będą zwroty akcji. Nie wiedzieliśmy, że nastąpi pandemia, która spowoduje pewne opóźnienia i jak szybko będziemy mogli oddać zawartość w ręce graczy, ale zawsze trzymaliśmy się historii, którą budowaliśmy i tego świata, który stworzyliśmy".

„Bardzo się cieszymy, że historia dochodzi do takiego zakończenia w Eternity's End i wszystkie te historie, które rozwijają się z Sylvannas, Anduinem, Strażnikiem więziennym i innymi postaciami. Jesteśmy bardzo podekscytowani, widząc, że dobiega końca, ale w każdej historii jest ta geneza następnej. Niektóre z wydarzeń, które poznasz w epilogu, w ostatnim rozdziale tej kampanii, będą miały kilka małych wskazówek, a także trochę historii, która pojawi się wraz z aktualizacją 9.5, o której będziemy więcej mówić w przyszłości. Ale tak, zawsze myślimy z wyprzedzeniem, planując uniwersum Warcrafta i jakie rozszerzenia będą następne, i mamy kilka naprawdę ekscytujących rzeczy, które naszym zdaniem gracze naprawdę pokochają ".

Morgan Day: „Naprawdę fajnie jest zastanowić się nad drogą, jaką dotarliśmy do Shadowlands. Przypomnieć sobie Garrosha w Mists of Pandaria i jak udał się do Draenoru i czy gdyby nie poszedł do Draenoru nie znaleźlibyśmy Gul'Dana, a gdybyśmy nie znaleźli Gul'Dana, nie poszlibyśmy do Legionu... konsekwencje czyichś działań doprowadziły do ​​wielu rozszerzeń, więc jest to dla nas okazja, by mieć ostatni akt, ale także mieć coś, co doprowadzi nas do czegoś nowego i ekscytującego".

World of Warcraft: ShadowlandsWorld of Warcraft: ShadowlandsWorld of Warcraft: Shadowlands

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości